Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czy nowe technologie pozwolą branży handlowej lepiej sobie radzić w czasach pandemii

01 lipca 2020 | Rachunkowość | Michał Kołtuniak

O tym, że pandemia znacząco zmieniła punkt widzenia konsumentów oraz ich preferencje co do kanałów zakupowych i że tworzy to zarówno szanse jak i wyzwania dla całego sektora, mówi Marcin Pleszko, dyrektor ds. rozwoju produktu w Sagra Technology.

Puste biura, puste restauracje, puste sklepy. Taki obraz towarzyszył nam przez wiele tygodni. Kiedy handel wróci do normalności?

MARCIN PLESZKO: Jeśli spojrzymy na statystyki, to już wrócił. Przenalizowaliśmy dane z ponad 20 sieci handlowych działających w Polsce. Okazało się, że liczba zamówień w okresie od połowy kwietnia do pierwszego tygodnia maja, w porównaniu do 3 tygodni pandemii, wzrosła i to znacząco.

Jak duże są to wzrosty? (...)

Jak wynika z naszych obserwacji, liczba zamówień w małych sklepach o powierzchni do 200 metrów kwadratowych wzrosła o ponad 2100 procent. W tych o powierzchni do 499 metrów wzrosła przeszło dwukrotnie a w tych o powierzchni powyżej 1000 m o ponad połowę. Odnotowaliśmy tylko jeden spadek, i to nieznaczny. W sklepach o powierzchni od 500 do 999 metrów liczba zamówień spadła o 5 proc. Reasumując, sklepy mogą się wydawać puste, ale sprzedaż ma się dobrze. Wzrost rok do roku wynosi ponad 10 proc. Czyli z jednej strony więcej kupujemy online, z drugiej w sklepach stacjonarnych robimy większe zakupy, ale rzadziej niż wcześniej.

Jest taka scena w filmie „Epidemia Strachu", będącego niemal wiernym proroctwem obecnych czasów pandemii: w wyniku rozprzestrzeniania się wirusa ludzie w panice rzucają się na sklepowe półki, przerażeni niepewnością wykupują...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11698

Wydanie: 11698

Spis treści

Reklama

Nieprzypisane

Zamów abonament